Valvaka

Valvaka på puben, snart dags att dra dit. Obama eller McCain? För första gången sen jag lärde mig läsa tidningen har jag inte bemödat mig att sätta mig in i det ordentligt. Känns märkligt, lite som att stå utanför och titta in på alla som är helt säkra på vem de hejar på. Fast det viktigaste för de flesta verkar visst vara att de blir av med Bush.

Jag gjorde ett experiment för ett tag sen. Om ni tar resultaten på de stora tidningarnas omrösningar i olika frågor så kommer vi fram till att svenska folket vill ha ett parti som:

- Dubblar försvaret
- Dubblar polisen
- Ökar kraven i skolan, t.ex. inför betyg från 3:e klass
- Minskar invandringen kraftigt
- Utvisar kriminella invandrare
- Dubblar fängelsestraffen
- Tar bort fartkamerorna
- Sänker skatten (inte minst på bensin)
- Skickar ut Lars ur idol

När det väl kommer till val så är det ju ingen som röstar på de partier som tycker ungefär såhär. Varför röstar folk som de gör då? Tradition? Dumhet? Samvete?

Är det så att jag här ovan har sammanfattat ett partiprogram som man kan starta tidernas mest populära parti med?

Jag vet inte... nästa val röstar jag blankt. IGEN!



A demain!


Kommentarer
Postat av: Jozie

Nu börjar resultaten drälla in! Så det är väl dags att dra till puben! Just nu hörde jag rapport om 1-1 (om man får säga så). Men vakan pågår med kladdkaka!

2008-11-05 @ 01:11:35
URL: http://joziejo.blogg.se/
Postat av: Cheri

Hmm allt det där förutom att stoppa invandringen kraftigt och betyg i trean. Sen så kunde jag inte bry mig mindre om Idol-Lars. Fartkamerorna kan få stanna och inte utvisa kriminella invandrare.

2008-11-05 @ 23:48:15
URL: http://cherrylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0